شناسه : 25693
نویسنده : استان البرز
عکس

زمینه سازی سازمان بسیج حقوقدانان برای گفت و گوی تشکل های وکالت استان البرز با نماینده مردم کرج و فردیس و اشتهارد

سازمان بسیج حقوقدانان استان البرز زمینه‌ساز گفت و گوهای کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضائیه استان البرز با نماینده مردم کرج و فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی شد.

 در ۸ دی ۱۳۹۹ دکتر حسین تفویضی رئیس کانون وکلای دادگستری، دکتر رامتین قانع رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه و دکتر حسین عسکری رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان البرز به همراه تعدادی از کارشناسان این سه تشکل حقوقی در محل خانه ملت کرج با دکتر علیرضا عباسی نماینده مردم کرج و فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

 در این دیدار، مسایل و مشکلات حرفه وکالت از جمله کسب و کار پنداشتن وکالت از سوی مجلس شورای اسلامی در طرح اصلاحی مواد ۷ و ۱ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.

حسین عسکری در آغاز این نشست گفت: بسیج حقوقدانان به جهت وجه مردمی و تقویت مطالبه‌گری در حوزه قضا و وکالت، مبادرت به برگزاری این گونه گفت و گوهای انتقادی می کند. رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان البرز در نقد کسب و کار پنداشتن وکالت گفت: نهاد وکالت دارای سویه های معنوی و مدنی متعددی همانند احقاق حق و عدالت گستری است. نگاه تجاری و بازاری به آن می‌تواند آن را به یک رقابت مادی و اقتصادی صرف تبدیل کند به طوری که در آن ادبیات سود انگارانه و بازاری حاکم شود. وکالت در ردیف حرفه هایی است که در آن آیین سوگند و ابراز وفاداری به اصول شرعی، انسانی، اخلاقی و مدنی به جا آورده می‌شود. به همین جهت سرایت مفاهیمی همانند تجاری سازی و رقابت اقتصادی به این عرصه مهم می‌تواند آن را از چارچوب‌های مسئولانه خارج کند. باید مراقب بود که دغدغه بهره مندی همه افراد جامعه از خدمات نهاد وکالت با کمترین هزینه مادی ممکن، با روش هایی همانند تجاری سازی وکالت آسیب نبیند. بر همین مبنا برای حل مسائل و مشکلات موجود در حوزه وکالت باید از قانون گذاری های متناسب بهره گرفت تا چارچوب‌های فرامادی و اخلاقی نهاد وکالت آسیب نبیند.

عسکری در این نشست از راه اندازی کانون بسیج حقوقدانان در مرکز وکلا و کانون وکلای استان البرز تا پایان سال جاری خبر داد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.