شناسه : 26358
نویسنده : استان البرز
عکس

کرج - خبرگزاری ایرنا - امسال نیز روز قدس در حالی فرا می رسد که سالها از حضور مدعیان خط اول دموکراسی و دفاع از حقوق بشر که خود از ناقضان اصلی بشریت و آزادی هستند بر فلسطین اشغالی می گذرد، فلسطینی که سالیان درازی است که سایه شدیدترین ظلم و بی عدالتی آسمان و زمین این کشور را فرا گرفته است.

روز قدس دیگری فرا رسید، روزی که بیش از ۴۰ سال است با نامگذاری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) به سرمنزلی تبدیل شده که آنان که داعیه دار دفاع از حق و انسانیت هستند این روز را چنان پرچمی مقدس در دست گرفته و تا ندای مظلومیت خواهی و آزادی قدس شریف را فریاد بزنند.

فریادهای آزادگان و دادخواهان هستی سال ها است که به حرمت این روز و با لبیک گفتن به فرمان امام زمانه شان برای نشان دادن مظلومیت مستضعفانی که بدون خداوند یار و هستی ندارند به آسمان بلند می شود و خواهان این بوده و هستند که ندای عدالت طلبی و دادخواهی قدس شریف به گوش تمام جهانیان برسد.

بیش از چهل سال است که شعارهای هیات من الذله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان عرش گیتی را به لرزه می اندازد، عرشی که جولانگاه از خدا بی خبرانی شده که حیات و هستی خود را منوط به فشاردن گلوی مستضعفانی می دانند که در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، به جز یاد خدا پناهگاهی ندارند.

اگر چه طی این مدت قطعنامه های بسیاری علیه مدعیان دموکراسی به نام رژیم منحوس صهیونیستی که با بی رحمانه ترین شکل و با اعمال شدیدترین و ضد انسانی ترین روش ها سال های زیادی است که به حیات ناپاک خود در منطقه ادامه می دهند صادر شده، قطعنامه های بی پشتوانه ای که نشان از این واقعیت دارد که دفاع از حق و مظلومیت برایشان تنها یک شعار بوده و هست  و برای رسیدن به منافع شان تمام خط قرمزهای هستی را رد خواهند کرد.

حال پرسش اصلی در پاسخ به این مهم که چه می شود که قطعنامه و اصولی که  اجرای آنها برای دیگر کشورها یک الزام و برخی خود را تحت هیچ شرایطی ملزم به رعایت آنها بدون ترسی نمی دانند زمان های متمادی است که بی پاسخ مانده و حتی خود را ملزم به پاسخگویی به این سوال ها نمی دانند.

برای رسیدن به این پاسخ اساسی به سراغ سه تن از حقوقدانان رفته و در خصوص چرایی عدم موفقیت قطعنامه های ضد اسراییلی با آنها به گفت وگو می نشینیم.

مهدی حاجی ملا علی دبیر مجمع حقوقدانان انقلاب اسلامی بر این باور است که یک واقعه تاریخی که در اصل جعلی است سال ها است که به سوال گذاشته شده و تاکنون نیز هیچ گونه پاسخی به آن داده نشده، واقعه ای به نام هولوکاست که صهیونیست ها معتقدند در یک دورانی نسبت به آنها بدی های زیادی وارد شده و امروز برای دفاع از این واقعه جعلی به سهم خواهی افتاده اند.

وی اضافه کرد: صهیونیست ها به اندازه ای بر روی هولوکاست حساس هستند که به خصوص طی ۱۰ سال گذشته اگر فرد و یا گروهی از جمله دانشگاهیان به دنبال یک تحقیق ساده در خصوص آن باشند مورد شدیدترین بایکوت ها قرار می گیرند.

حاجی ملا علی ادامه داد: سوال اصلی در اینجا مطرح می شود این است  که اگر هولوکاست واقعیت دارد باید سهم خواهی از آنانی گرفته شود که بانیان پیدایی آن از جمله کشورهای اروپایی بودند در این بین گناه مردم مظلوم فلسطین چیست؟ و اگر واقعیت ندارد پس این همه بازی که به راه انداخته اند برای چیست؟.

وی اضافه کرد: مدعیان آزادی بیان در دنیا حتی اجازه یک تحقیق ساده در دانشگاه ها در خصوص هولوکاست را نمی دهند که در مجموع تمام برآیندها نشان از این واقعیت دارد که در حقیقت هولوکاست یک داستان جعلی است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: اگر چه در این بین سال های زیادی است که برای دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین اشغالی در مجامع بین المللی مختلف مسایل زیادی مطرح و شاهد صدور قطعنامه های بسیاری نیز بودیم اما با توجه به حضور جریان های استکباری دنیا در این مجامع این قطعنامه ها بر روی قفسه ها مانده و سال ها است که خاک می خورند.

حاجی مولا علی با بیان اینکه تنها راه رسمی که بتوان در آن به جنایات این رژیم جعلی رسیدگی کرد دعاوی بین المللی است اظهار داشت: قطعنامه و بیانیه های بسیاری در ضدیت با جنایات رژیم اشغالگر قدس در این مجامع صادر شده اما با توجه به نفوذ لابی صهیونیست با همراهی غرب و در راس آنها آمریکا در این مجامع،  این قطعنامه ها در  عمل بی نتیجه مانده اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهد این هستیم که جریان کشورهای عربی که بایستی در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار بگیرند امروز در جهت لابی صهیونیست ها هستند، این در حالی است که کشورهای آزادی خواهی زیادی ندای آزادی خواهی این مردم را شنیده و در روزی که از سوی امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شده فریاد آزادی قدس شریف را سر می دهند.

احمد ملایی وکیل و عضو شورای مرکزی سازمان بسیج حقوقدانان  البرز نیز در گفت وگویی با ایرنا عنوان می کند که نکته مهمی که باید بسیار به آن توجه شود که در فرامین مقام معظم رهبری نیز بارها به آنها به اشاره شده این است که روز قدس روز یک ملت و کشور نیست، در واقع روز احیای اسلام و روز صف کشی مستضعفان در برابر مستکبران دنیا است.

وی اضافه کرد: در واقع قدس نماد مسلم و بارز ظلم و اجحاف یک مستکبر علیه یک ملت مظلوم است که به شدیدترین شکل ممکن و تحت حمایت دیگر استکباران خانه و سرزمین فلسطینی ها را به اشغال گرفته و بی رحمانه ترین جنایت ها را علیه فلسطینی های مظلوم اعمال می کنند.

ملایی ادامه داد: اشغالگرانی که به هیچ قاعده و اصولی پایبند نبوده و نیستند و تمام قطعنامه هایی که علیه شان با هدف حمایت از مظلومیت فلسطینی ها صادر شده را به پشتوانه دیگر متحدانشان زیر پا گذاشته و هزاران جنایت را علیه این ملت انجام می دهند.

یونس کریمی وکیل و عضو هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه البرز نیز در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد که با وجود اینکه در مجامع رسمی بین المللی شاهد صدور قطعنامه هایی علیه رژیم اشغالگر قدس هستیم اما در عمل می بینیم که به دلیل لابی صهیونیست ها و فشارهای انگلیس و آمریکا در عمل این قطعنامه ها به مرحله اجرا نرسیده اند.

وی اضافه کرد: اقداماتی از جمله شهرک سازی، دیوار کشی و نسل کشی  علیه مردم مظلوم فلسطین مواردی است که در مجامع مختلف بین المللی بارها و بارها مطرح شد، بیانیه و قطعنامه های بسیاری نیز صادر اما تاکنون هیچ کدام از آنها به دلیل همین لابی و حمایت های پشت پرده و یا علنی دیگر مدعیان دفاع از دموکراسی و حقوق بشر هنوز اجرایی نشده اند.

کریمی ادامه داد: در واقع حتی با صدور این قطعنامه هیچ گونه تغییری در رفتار صهیونیست ها نسبت به مردم مظلوم فسلطین در عمل نمی بینیم چرا که کشورهای غربی پشت پرده این داستان بوده و حمایت های آن سبب شده تا اشغالگران در اقدامات ضد بشری خود گستاخ تر شوند.

وی اظهار داشت: در واقع این رژیم با توسل به زور و با حمایت مدعیات دموکراسی دست به جنایت های بسیاری علیه مردم مظلوم فلسطین زده و در حالی که در مجامع بین المللی بارها و بارها مطرح شده و می شود که بایستی دست از این اقدامات خود بردارند اما در عمل شاهد این هستیم که به راحتی تمام بایدها را زیر پا گذاشته و به هیچ قاعده و اصولی پایبند نیستند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.