شناسه : 26701
نویسنده : استان البرز
عکس

 

اسماعیل جمیاری گفت: تنها راه برون رفت از ترافیک جمعیت کیفری که در کشور و استان وجود دارد به میدان آمدن خیرین است. به گزارش گروه استانی تیتریک، مدیر کل زندان های  البرز امروز سه شنبه در آئین آزادسازی ۵۰ زندانی بدهکار مالی از زندان های استان که در هیات انصار کرج برگزار شد، گفت: خرسندیم که همزمان با ولادت امام رضا (ع)، هفته قوه قضائیه، دهه کرامت و پیروزی مردم مردم انقلابی در آزمون انتخابات شاهد آزادی ۵۰ زندانی بدهکار مالی هستیم.

اسماعیل جمیاری افزود: خوشبختانه سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان و ایجاد بستر اصلاحی و تربیتی در دوره تحول دستگاه قضا، اقدامات حمایتی در درون زندان و خارج از زندان انجام می دهد. یکی از برنامه های آن آزادی زندانیان است که همواره در البرز انجام می شود.

وی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که زندانیان جرائم غیر عمد و بدهکاران مالی باید از زندانیان تخلفات عمد جدا شوند چرا که آنها جرمی جز بدهکاری ندارند، ما این افراد را به جای بزهکار، بدهکار می دانیم و ماندن آنها در زندان تبعات منفی به دنبال دارد، در نتیجه تنها راه برون رفت از ترافیک جمعیت کیفری که در کشور و استان وجود دارد به میدان آمدن خیرین است.

جمیاری با اشاره به اینکه با همکاری سپاه البرز در چهار مرحله گذشته شاهد آزادی زندانیان بودیم، تصریح کرد: هر جا که سپاه و بسیج ورود کرده، موفقیت تضمین شده است، بخش عمده ای از مبالغ آزادی زندانیان را سپاه و بسیج شهرداری تقبل کرده است.

وی گفت: کلیه بدهی ۵۰ نفر ۲۲ میلیارد تومان بود که از طریق شوراهای حل اختلاف زندان و کمیته های سازش شکات و طلبکاران دعوت شدند و ۵۰ درصد رضایت و تخفیف گرفتیم، بخشی از مبالغ را مددجویان به عنوان آورده دارند و در نهایت با مبلغ ۲ میلیارد تومان بدهی بلاعوض ۵۰ نفر آزاد شدند.

جمیاری با اشاره به اینکه آزادسازی زندانیان نشان دهنده رافت اسلامی نظام به بدهکاران است و در کنار محرومین و فقرا خواهد بود، گفت: امیدواریم مددجویانی که آزاد می شوند قدر این رافت را بدانند، از ابتدای سال تا کنون ۲۰۰ زندانی در البرز آزاد شده اند، متاسفانه اغلب دستگاه ها نسبت به حمایت از خانواده های زندانیان غافل هستند.

وی افزود: خانواده زندانیان نه تنها نقشی در ارتکاب جرم ندارند بلکه اطلاعی ندارند اما متاسفانه زندانی واقعی آنها هستند، با فراخوان مقام معظم رهبری کمک های مومنانه شکل گرفته است و از خیرین درخواست داریم که ما را در تامین معیشت خانواده های زندانیان که بسیار فقیر هستند و بی توجهی به آنها موجب افزایش آسیب های اجتماعی می شود، کمک کنند.

مدیر کل زندان های  البرز  در خاتمه خاطر نشان داشت: با کمک بسیج سازندگی ۲۲ سری جهیزیه برای فرزندان زندانی تامین شد، همچنین ۲۴۰ تبلت به فرزندان مددجویان اهدا شد و دیدار با خانواده زندانیان هم پنج شنبه های هر هفته اجام خواهد شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.